Een idee, ambitie of project tot leven laten komen met de juiste beelden is vaak een sleutel tot succes.
Except maakt beelden, visualisaties en animaties om projecten te ondersteunen in iedere fase van ontwikkeling. Dit kan varieren van sets van handschetsen tot volledige computer geanimeerde animaties, filmpjes en presentaties.
Visualisaties en animaties kunnen ontwikkeld worden voor elk thema en onderwerp. Enkele van de meest voorkomende zijn:
Bekijk hiernaast een aantal van de voorbeelden, of bekijk onze showreel bovenaan.
This project is a visual exploration of the Dutch waste water sector in 2030. It takes a closer look at the role of waste water processing facilities for the provision of clean water, renewable energy, and valuable material inputs for society of the future.
The vision for 2030 concerns the role of waste water management in four major parts of society: the built environment, agriculture, industry, and natural lands.
SWIG is een sociaal kaartspel met als thema de duurzame afvalwaterketen. Het wordt ingezet in groepssessies met stakeholders om breed overzicht in de keten te krijgen, spelers kennis met elkaar te laten maken en inzicht te krijgen in innovatieve duurzame keuzes in de keten.
We ontwikkelden het spel voor en in samenwerking met Det Norske Veritas (DNV) als onderdeel vn het Routekaart Afvalwater project. Het spel wordt met veel entousiasme gespeeld in DNV workshops.
De Hortus Celestia is een verticale glastuinbouwtoren gesitueerd in Naaldwijk. Hij verrijst met zijn 28 verdiepingen uit het Westlandse kassenlandschap en huisvest naast 14 teelt verdiepingen, expo ruimtes en kantoren.
De toren functioneert als een demonstratiecentrum voor de innovatieve kracht van de westlandse glastuinbouwbedrijven en trekt internationale bezoekers naar de regio.
This project illustrates examples of domestic waste water use. By showing simple sketches of complex systems, the illustrations create understanding of pressure sewage, natural filtering, and mini filtering.
Van het Zuiverste Water (translates in 'From the Purest Water') was a stakeholder trajectory led by Stadsstromen to help the Municipality of Almere futureproof their water management approach. Except was asked to assist during several meetings with expertise in illustration, design and stakeholder engagement.
IKEA Media Production engaged Except to showcase the sustainability achievements and ambitions of its 200-million-copy catalogue. Together we created a storytelling infographic for the IKEA customer-facing staff, and a data-packed dashboard for internal stakeholders such as store co-workers, catalogue responsibles, PR, social media, communication, sustainability and marketing managers and teams. The tools have been introduced to thousands of employees, permeating learning and awareness.
Tom Bosschaert
Director