Except develops metrics, infographics, visualisations, animations and other tools to help you communicate what is important about your story to the essential stakeholders you want to reach.
Communication strategy is about how to communicate what message to who, at the right time, in the right way. It is about structuring what you want to say so that it comes across in the way you intended it, and so that it has the right effect. The 'right way' may be through images, movies, a game or workshops, or by leaving things out.
Communication and marketing are considered from the earliest phases of all projects. This approach keeps the desired project outcome in clear focus throughout its development, and also ensures a clear and coherent process.
Our communication strategies are developed for private and public clients using teams of communication experts, designers, users and by involving stakeholders in the process wherever we can, so that we know wether or not it will work.
Examples of communication strategy are:
Greenprint is 150 bladzijden vol met duurzame innovaties in onze huizen, steden en dagelijks leven. Van eco-huizen en -buurten tot lantarenpalen die reageren op maanlicht, innovatief transport, sociale programma’s, stedelijke agricultuur en nieuwe materialen om energie te besparen.
Overschie is een wijk in Rotterdam met unieke eigenschappen: bijna een dorp op zichzelf in de stad, ingesloten door snelwegen en vliegveld, gezondheidsproblematiek en een eigenzinnig karakter.
Woonstad en de deelgemeente willen de Rotterdamse wijk Overschie verduurzamen, maar waar te beginnen? Om die vraag te beantwoorden maakten we een quickscan van de huidige staat van de wijk, en baseerden daarop een 'Inspiratieboek vol met duurzame kansen toegesneden op Overschie. Lees onder meer, en natuurlijk, download het boek!
Hoe werkt dat, een energieneutrale woning? Wat levert het op? Wat kost het? Wat zijn de keuzes? Hoe ziet het eruit en is de woonkwaliteit echt beter? Huis Vol Energie geeft hier ontwoord op met rijke illustraties, voorbeelden en berekeningen voor huiseigenaren en aannnemers. Het is met name gericht op renovaties, maar ook geschikt voor nieuwbouw.
In opdracht van SEV Energiesprong maakten Except samen met TNO een informatie en inspiratieboek om geïnteresseerde huiseigenaren en bouwprofessionals in te weiden in energieneutraal bouwen en renoveren. Een boek vol voorbeelden, interviews, inspiratie, tips, berekeningen en handreikingen; een boek vol energie!
Download Huis Vol Energie gratis op deze pagina of bestel het bij Bol.com.
SWIG is een sociaal kaartspel met als thema de duurzame afvalwaterketen. Het wordt ingezet in groepssessies met stakeholders om breed overzicht in de keten te krijgen, spelers kennis met elkaar te laten maken en inzicht te krijgen in innovatieve duurzame keuzes in de keten.
We ontwikkelden het spel voor en in samenwerking met Det Norske Veritas (DNV) als onderdeel vn het Routekaart Afvalwater project. Het spel wordt met veel entousiasme gespeeld in DNV workshops.
IKEA Media Production engaged Except to showcase the sustainability achievements and ambitions of its 200-million-copy catalogue. Together we created a storytelling infographic for the IKEA customer-facing staff, and a data-packed dashboard for internal stakeholders such as store co-workers, catalogue responsibles, PR, social media, communication, sustainability and marketing managers and teams. The tools have been introduced to thousands of employees, permeating learning and awareness.
Tom Bosschaert
Director